måndag, mars 25, 2013

10 Bäste Svenska Låtarna: Nummer 8

Vad ÄR det med brandmän?
Brandsta City Släckers
Kom och Ta Mig
Brandsta City Släckers

Alla som bor i små städer (eller städer som är för små eftersom familjen bor där) kan lät förstå vad den här låten handler om.  Ibland måste man bara ta en chans och byta hemtrakten mot någon annan stad att skaffa livet man verkligen vill ha eller kanske även förtjäna.

Jag hade glömt den här roliga låten tills jag var i supermarknad igår att handla.  Marknaden var packad med folk som var packade och fullt upp med till synes dova föräldrar med skrikande barn.  Då började jag sjunga "Kom och ta mig långt härifrån..."

Hela vägen till Järbo förstås.

Vi också tycker om:

  • Älska Hela Nattan
  • Ge Mig en Man
  • Det Sista Jag Gör


Se även:
9.  Jag har en diagnos
10.  O Store Gud
Introduktion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar