torsdag, januari 10, 2013

Jesus Kommer till Järbo: Opera Järbos Jesus Christ Superstar premiär på Palmsöndag

Spika aldrig Messias utan handskar
Opera Järbos ny uppsättning av Jesus Christ Superstar ska har sin premiär på Palmsöndag.

Den kinesiska sopran Ta Mei-Fan ska göra rollen av Mary Magdalene.   Ta sade till Radio Free Järbo i en telefon intervju, "Jag se mycket flam emot att sjunger råten 'I Don't Know How to Rove Him.'  Den är super lorig."

Huvudrollen--Jesus, altså--göras av Jonas Gardell.  "Jag har skrivit så mycket OM Jesus att jag tycker det ska vara hemskt kul att kunna VARA Jesus."  Men först hade Gardell frågat om äkte spikar skulle brukas att fastspika honom till korset.  Dirigenten Amerikanskan John Waters sade att han hade tänkt det men kanske det vore bättre att bruka rep istället eftersom det är svårt att rena blodet från scenan.

Judas göras av Måns Zelmerlöv.  "Judas är lite farligt och lite sexig.  Det ska vara kul att vara med.  Och det är min premiär vid Opera Järbo.  Efter Allsång det är ett stort steg för min karriär."

Biljetter komma att bli till salu 1 februari.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar