lördag, januari 12, 2013

Anton Hysén kommer till Järbo Ballet

Anton ska byta shorts mot tights...
Anton Hysén "Let's Dance"-vinnaren ska dansa med Järbo Ballet i maj.

"Han är så snäll och sexig," säger Spencer Trashy, vd till Järbo Ballet.  "Vi tror att publiken i Järbo kommer att uppskatta honom mycket."

När Radio Free Järbo poängterade att Hysén var mer känd för sin Cha-Cha än sin échappé, Herr Trashy svarade, "Anton redan har rumpan att dansa i en ballett.  Han måste bara lära tekniken som ska gå snabbt med Anton.  Han är väldig duktig och sexig."  Trashy förklarade att Anton ska dansa i en modern ballett och en scen från den klassiska Giselle.

"Jag ser mycket fram emot att dansa med Järbo Ballet," säger Hysén när Radio Free Järbo ringde honom.  "Det är en mycket stor heder som kommer att vara ett oerhört viktigt steg i min karriär.  Jag kan knappt tror att det har hänt."

Anton var den förste fotbollspelare som kom ut som homosexuell.  Radio Free Järbo frågade Hysén om det ska kännas konstig att vara öppet som homosexuell i ballett världen i jämförelse med fotboll fansen.  "Jo, det ska vara svårt eftersom ballett publiken kan vara rent elak ibland.  Man höra typ förolämpningar ibland.  Men jag har mycket skinn på näsen och komma att klara det bra, tycker jag.  Allt ska förändra när mer ballett dansare kommer ut.  Jag vet att de finns men dem inte är öppna"

Biljetter säljes i början av mars.  Premiären är redan utsålt.  

...och sin suspensoir mot en så kallades "dance belt."
Med eller utan vaddering?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar