lördag, december 14, 2013

Järbos nyaste trend: Bryta in bilar och tvätta dem

Varsamt öppnar jag dörren...

De senaste trend in Sandviken är att folk bryter in i en främlings bil och kräks.  Här i Järbo är det tvärtom.

Enligt Spencer Trashy, talman för Järbos polis, finns det en ökning i antalet av rapporter av bil inbrott där gärningsmannen (eller kvinnan) hade städat själva bilen inne och ute.

"Jag var helt överraskad," sade Sven Svensson av Vreten.  "Jag hade parkerat min trasig och smutsig bil framför Folkets Hus medan jag handlade och tog hand om några andra ärenden i Järbo City.  När jag kom tillbaka till min bil var den ren och fräsch.  Bilen har inte varit så snygg sedan jag köpte skiten för 15 år sedan."


...sedan städar säten med dammsugaren...

Radio Free Järbo hade hittat och pratat med en biltjuvstädaren som hade bett om att vara helt anonymt.

"Jag älskar Järbo och ville hjälpa folk," sade tjuven.  "Men jag skäms över hur smutsiga bilarna i Järbo är och ville göra något åt det.  Med tjuvstädningen kunde jag göra något snällt och se till att gatorna här omkring se lite bättre ut på samma gång."

Polis har inte sagt om att tjuv städaren kunde anmälas för egenmäktigt förfarande eller några andra brott.


...och sist en glänsande yttre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar